torsdag 19 februari 2009

Så det kan gå!

















Idag har jag varit i skolan från 08:30 till 20:15. Känner mig riktigt ordentlig som stannar kvar i skolan och tar kvällskurser. Kändes väldigt skönt att lämna skolan efter att ha dansat 5 danspass idag ( Balett, modernt, stepp + 2 jazz).

Det som kändes mindre skönt med denna dag var bilolyckan som jag var med om påväg hem från skolan. Jag skulle köra hem Kristian till Eriksberg efter att vi båda lämnat skolan. Vi kom fram till en jätte skarp kurva precis innan älvsborgsbron där det var halt väglag och dåligt saltat. Det gick inte att få stopp på bilen så vi gled in i vägräcket. Alla klarade sig men bilen åkte på sig en redig smäll.

Är lite förvånad att det inte blev några bucklor på bilen. Dock kommer jag antagligen få skrota den. Reparationen kommer säkert kosta mer än vad bilen är värd. Det är ju trots allt en gammal 740....Men en fin sådan

Vi ringde bogseringsbil som kom och hämtade bilen och Göran var så snäll och hämtade oss. Allt löste sig tillslut. Klockan blev så mycket så jag följde med Kristian hem och åt pannkakor med glass och chokladsås. Är nog en liten tröstätare ibland ;)

Nu skall jag sova!

Tjollahopp!

2 kommentarer:

Kristian sa...

Hej hej.
Hoppas det gått bra för dig i skolan idag och att sången satt som ett smäck.
Nu har jag också skrivit om gårdagens händelse.

http://mrkristian.blogg.se/2009/february/krasch-boom-bang-bilolycka-igar.html

Tänkte jag skulle kanske länka till din blogg men tänkte att det är först bäst att kolla med dig om det är okej.
Men vi ses väll säkert imorgon.
Sköt om dig.

JohannesMagnusson sa...

Ja du får gärna länka till min blogg! =)